Problemen zijn er om op te lossen - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacquelly Smit - WaarBenJij.nu Problemen zijn er om op te lossen - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacquelly Smit - WaarBenJij.nu

Problemen zijn er om op te lossen

Door: jacquelly

Blijf op de hoogte en volg Jacquelly

30 Januari 2010 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Nou nou nou wat een ellende allemaal hier op het park. Wat hebben we afgezien de afgelopen maanden. Vanuit Nederland kwam er geen enkele respons meer. Daar heb ik de vorige keer al over geschreven. Die lui waren het spuugzat met alles wat er de afgelopen 1.5 jaar is gebeurd. Toen regelneef Erik weg ging kwam Irene hier werken. Vanaf dat moment zag je alles hier in elkaar donderen. Ze was nooit op haar werk en als ze er was deed ze niks. Boekingen nam ze niet aan want ze zei gewoon dat we fully booked waren. Ze had geen zin in werken in het weekend. Het heeft even geduurd voor we daar achter kwamen. Ik ontdekte het zelf omdat ik er eens over werd aangesproken. Aanvragen voor conferenties en feesten werden niet beantwoord. Kwam ik ook achter omdat iemand aan mij vroeg wanneer ze nou toch eens antwoord kreeg op een aanvraag voor een bruiloft. Ik ben dat gaan uitzoeken en toen vertelde ze doodleuk dat ze wel antwoord had gegeven. Toen ik vroeg of ik die mail dan mocht zien vertelde ze me dat ik daar niets mee te maken had. En daar had ze dus ook weer gelijk in. Ik werk daar niet dus...Maar wij zijn in Phalaborwa toch onderhand wel bekend als die mensen van Silonque dus het gebeurde steeds vaker dat wij werden aangesproken. En ze heeft het dus gepresteerd om van een toch al niet zo denderend lopend park helemaal naar het nulpunt te brengen. En dan heb ik het nog niet eens over de spullen die we ineens kwijt waren. Mooie borden, mooi bestek etc. Ik zal niet zeggen dat zij dat allemaal heeft gedaan maar sinds ze bij ons is raken we dingen kwijt. En elke dag ging ze de tank volgooien op kosten van Silonque. ELKE DAG!!! En maar bonnetjes declareren. Mij benieuwen wie er allemaal hebben meegetankt met Irene. Ze ging toch niet elke dag naar pretoria heen en weer?? En áls we boekingen hadden voor de huizen was het altijd “complimentary” haha ze deed haar hele familie trakteren. Dus uiteindelijk bleven we toch aan haar kop peuren en ik denk dat de grond onder haar voeten te heet werd want ze is van de ene dag op de andere weg gebleven met een briefje achter latend op de computer. We hebben de vlag uitgehangen. Toen kwam Cynthia. Die zou al die klanten wel even terug halen. En toen begon de grote ellende pas echt. We dachten dat we alles wel hadden gehad maar dit sloeg alles. Ze deed inderdaad ongelooflijk haar best op kantoor. En ja we hadden klanten. Maar ook enorm veel inbraken. En er werd dáár ingebroken waar precies de mooie grote flatscreens hingen voor de conferentie. Peter, de bewoner van nr 5 is terug naar Engeland omdat het niet goed met zijn gezondheid ging. Hij heeft alles meegenomen behalve alle elektrische dingen. In de UK is ander stroom dus hij had gehoopt dat wij dat voor hem konden verkopen. Hoeft niet meer. Allemaal gestolen. En daar ging ze dus de fout in. Cynthia was met ons en Elrese de receptioniste de enige die wist dat Peter weg was. Niemand wist dat. En er was “ingebroken” met een sleutel!! En alles weer keurig op slot gedaan!! Cynthia was de enige die bij de sleutels kon. Wij zijn natuurlijk niet achterlijk hé!! En toen kwam de klap op de vuurpijl. Luister en huiver!! Ze heeft een zoontje en die komt soms met haar mee als het vakantie is. Onze good old Grace maakt eten voor al het personeel en dat mannetje zit bij haar binnen doodleuk te vertellen dat zijn pappie allemaal hele grote TV's heeft gekocht. En dat ze ook veel koelkasten hebben. En dat..... Jullie snappen het al. Het ventje vertelde precies waar alles was. Jackson, de man van Grace sloeg finaal in de paniek want die bleek ook meer te weten maar durfde niet te praten. Afijn, politie, problemen, raporten, vingerafdrukken en een hoop gezeik. De politie en wij vonden het niet verstandig om dit aan Cynthia te vertellen want dat kind heeft thuis geen deel van leven meer. Pappie blijkt dus een behoorlijke crimineel te zijn en bekend als de bonte hond bij de politie. Ik ga jullie niet lastig vallen met alle afhandelingen. Nou was Cynthia aangenomen voor 3 maanden om de tijdelijk problemen na Irene even op te lossen tot er een nieuwe manager gevonden was. Dat contract liep precies nu af. En je snapt het al. Die nieuwe is gevonden. 2 zelfs. Ene Jac gaat voor het restaurant en ene Elly gaat op de stoel van Cynthia zitten. Door de heren in NL zijn wij tot “general manager” gebombardeerd. Jac. is de genera(a)l en ik ben de manager. Dat is niets nieuws want dat was ik thuis ook al. Haha
De eerste boeking voor een bruiloft van 100 pax is al binnen dus Jac kan aan de bak. En Guesthouse Umoja heeft er ineens een heleboel huizen bij. Ik hoor jullie al denken. Of we nou helemaal krankzinnig zijn geworden. Ja stapelgek. Maar sommige mensen stoppen op hun 60e met werken en wij stoppen op 60 met niets doen. We houden te veel van Silonque om het naar de verdommenis te laten gaan. Het kriebelt weer en we gaan er tegenaan. Het gaat weer goed met Silonque let maar op!!!! En wat zouden ze toch bedoelen met “ Live Life To The Rhythm Of African Times”

  • 30 Januari 2010 - 10:34

    Tonny:

    hardstikke top dat jullie de boel weer op de rails gaan zetten, het zal een hoop werk zijn maar dat is jullie wel toevertrouwd.Heel veel succes en het gaat jullie lukken dat weet ik zeker.Liefs Tonny.

  • 30 Januari 2010 - 11:34

    Henny.:

    Niet stoppen zit in jullie genen en ik ben niet eens verbaasd.
    Ga gewoon lekker door,
    pieppels jet is jullie hemel op aarden.

  • 30 Januari 2010 - 16:45

    Mark Van Geenen:

    Zonde zonde zonde, wat kan er toch een mooi park van gemaakt worden! Zet de juiste mensen op de goede plek steek er nog wat centen in en voila. De juiste mensen zijn nu gevonden nu afwachten of de heren in Nederland zo wijs zijn om er nog een paar centen in te willen duwen. Doen ze dat niet dan zijn ze meer kwijt dan wat ze er al in gestopt hebben lijkt mij zo.

    Wat ons betreft: veel sterkte met de wederopbouw en vergeet niet dat er ook genoten moet worden!

    Hartelijke groet,

    Mark & Maartje

  • 31 Januari 2010 - 13:45

    Marjolein:

    Nu kan het niet meer mis gaan. Jullie zijn kanjers van managers!

    En als jullie nog een stagair nodig hebben....via de NHTV zijn er genoeg studenten die graag jullie kant op komen!

    Ga zo door!
    Marjolein


  • 01 Februari 2010 - 20:47

    Pascal:

    Jeeeee!! Daar ben ik blij mee! Kreeg het een beetje benauwd bij je vorige bericht en het eerste deel van dit bericht, maar nu ben ik weer helemaal opgelucht!

    Ik wacht overigens nog even met de gegevens doorsturen, mn schoonouders krijgen beiden de komende weken een nieuw paspoort!

    Tot over een paar maandjes!!

    Pascal

  • 16 Februari 2010 - 14:30

    Sjoerd:

    Jullie zijn nog altijd toppertjes zie ik maar weer!

    Hopelijk dat het gauw een keertje mijn vakantiebestemming mag zijn. Nu ik weet dat het in DE GOEDE handen is!

    Heel veel succes en de groeten uit Limburg, van Sjoerd

  • 21 Februari 2010 - 16:53

    Debby:

    hahahahaha ja inderdaad ook niet anders verwacht. sommige mensen kunnen nu eenmaal niet niks doen. weet zeker dat jullie het tot een brilant iets gaan maken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Jacquelly
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 90620

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn verblijf in Zuid Afrika

Landen bezocht: