GROOT NIEUWS!!!!!! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacquelly Smit - WaarBenJij.nu GROOT NIEUWS!!!!!! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacquelly Smit - WaarBenJij.nu

GROOT NIEUWS!!!!!!

Door: jacquelly

Blijf op de hoogte en volg Jacquelly

07 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

GROOT NIEUWS!!!! We gaan opa en oma worden. Helemaal geweldig. Priscilla is zwanger en eindelijk mag de hele wereld het weten. Het valt niet mee hoor, als je hoort dat je oma gaat worden, om niet meteen iedereen die je kent te bellen en te schrijven. Maar het was ook erg leuk om samen even dat geheim te delen. Het gaat er dus van komen. En nu gaat er dus iets gebeuren waarvan iedere oma en opa al weet wat maar waaraan wij nog even heel erg moeten wennen. Haha. Het houd ons de hele dag bezig en we moeten ons inhouden om niet schoentjes, sokjes, speeltjes en allemaal andere dingen te gaan kopen. En nee, ik ga niet breien hoor haha. Maar wat leuk hé!! Volgende week komen Pris en Dick hier en ik denk dat er veel te bepraten is. We kijken er naar uit. Maar we hebben wel besloten dat we dit jaar toch voor 2 maanden naar NL willen komen want we willen natuurlijk wel in de buurt zijn. We hebben ons ingeschreven op een site voor mensen die hun huis willen ruilen. Zodat wij in hun huis kunnen en zij in het onze. Dat lijkt ons een goed plan omdat we dan niet voor zo lange tijd bij een ander in huis hoeven. Niet dat het niet leuk was hoor!! Begrijp me niet verkeerd. Maar het is prettig om voor zo’n lange tijd je eigen privacy te hebben. We hebben inmiddels de nodige contacten gelegd en het ziet ernaar uit dat het voor de maand augustus wel gaat lukken maar September wordt lastiger. Dan zijn de scholen weer begonnen en dan is de vakantie voor de meeste mensen voorbij. En het mooie van een eigen website is dat ik hem ook kan gebruiken om een oproepje te doen. Ik zoek nl. voor de maand september mensen die met ons zouden willen ruilen. Hebben jullie broers, zussen, zwagers, ooms en /of tantes, verre vrienden of kennissen die in september wel naar ZA zou willen. Laat ze contact met ons opnemen dan. Onze voorkeur gaat uit naar Breda of omgeving, maar Nederland is maar een klein landje dus wat verder weg moet ook kunnen. Ben benieuwd of er reactie komt.
Verder hier alles prima. Jac. is weer begonnen op school met lessen brood en banket. Het nieuwe schooljaar is begonnen en de nieuwe studenten hebben er zin in. En Jac. vindt het altijd geweldig als jeugd interesse heeft in zijn vakgebied. En in de maand December was er elke ochtend in een ontbijt programma op tv een commercial over de hotelschool. En omdat ze kwamen filmen op de dag dat Jac. op school aan het lesgeven was zit hij dus in die commercial. Zo’n raar gezicht!! Je eigen man op tv in een commercial!!! Apetrots ben ik dan haha. Ik heb er een kopie van maar het lukt me maar niet om die film op deze website te zetten. Ondertussen hebben vele mensen het al geprobeerd en niemand lukt het. Ik heb besloten om maar heel veel kopietjes te maken en die mee te geven aan Pris. En ik ga ook nog proberen om dat filmpje dan maar met de mail te sturen. Het is een groot bestand dus ik moet nog het één en ander uitvogelen. Laat me weten of je het wil zien..dan stuur ik het over de mail. En zondag vertrekken we naar Pretoria. Joke en Andre wonen daar nu en hun huis is inmiddels schoon. Ze hebben een huis gehuurd dat van top tot teen helemaal schoon gemaakt moest worden. Klusje!! We hebben er zin in en het lijkt me geweldig om weer eens in een grote stad te gaan winkelen. Ons dorp heeft alles maar het blijft een dorp. Wij blijven daar een paar dagen en pikken dan de 13e Pris en Dick op van het vliegveld in Jo’burg. Hun vakantie gaat dan beginnen en Pris is de 14e jarig dus we hebben ook nog een gezellig feestje. Allemaal leuk om naar uit te kijken. En natuurlijk houden we jullie op de hoogte hoe dat allemaal is geweest. En zaterdag gaan we ook weer voor een mooie wandeling in Hoedspruit in Blydepoort Canyon. Een prachtig gebied waar hoop ik toch iets minder watertjes en rotsen zijn dan onze vorige wandeling. Maar dat het een mooie wandeling gaat worden is al zeker. Jullie horen het wel. Op de foto's allemaal moedertjes met kindjes. Om in de mood te blijven. haha
Dag lieve allemaal
Jacquelly

  • 07 Februari 2008 - 21:38

    Janny En Jaap V.d. P:

    Wat leuk... gefeliciteerd. Wij hebben al 5 kleinkinderen en het is erg leuk..
    Het beste en tot ziens..

  • 08 Februari 2008 - 04:01

    Patricia:

    Van Harte gefeliciteerd!!!!
    Ik weet hoe leuk het is, je gaat genieten.
    Kom nou eens een keer met Pris en Dick langs, want we hebben haar nog nooit ontmoet, terwijl we nichtjes, zussen en broers en niet vergeten je vader wel 'kennen'. Liefs,

  • 08 Februari 2008 - 05:23

    Patricia En Cock:

    Van Harte gefeliciteerd Bijna opa en oma.

    Groetjes Cock en Patricia

  • 08 Februari 2008 - 08:16

    Casper:

    Dat filmpje kan je op youtube uploaden, en dan op hyves zetten

  • 08 Februari 2008 - 10:38

    Henny :

    Welkom bij de oma en opa club van harte hoor.weet je wat het mooiste is als mijn mannetjes met uigestrekte handjes op je af rennen en kusjes geven ik voel me een rijk mens .

  • 08 Februari 2008 - 11:21

    Elly:

    Wat geweldig leuk om naar uit te kijken.En dat alles maar goed mag gaan, genieten. Dan komen er straks dus foto's van oma en opa met kleinkind op de site te staan, tussen de andere moeder met kind foto's.:-):-) En dan tot september dan maar, dan is het weer een jaar geleden.
    groetjes Elly

  • 08 Februari 2008 - 12:23

    Janet:

    Wij gunnen het jullie van harte, gefeliciteerd! Maar hoe moet dat nu met onze afspraak om kleinkinderen in Vietnam of Thailand op te halen? Maar wie weet is er een virus dus dan worden onze kinderen ook nog wel eens besmet! Die hebben nog tijd genoeg.
    Groetjes Janet.

  • 08 Februari 2008 - 16:44

    Nico:

    leuke foto,s maar goed dat ik de beesjes goed kent anders zou ik in de war raken gr nico

  • 08 Februari 2008 - 16:47

    Nico:

    en natuurlyk van hartegefeliciteerd julle met dat groote nieuws . gr. aan jac

  • 08 Februari 2008 - 21:34

    Corina:

    hertelijk gefeliciteerd met jullie opa en oma tittel ik hoop dat alles goed verloop wat fijn dat jullie de moeite doen om in die tijd in nederland te zijn voor jullie dochter en schoonzoon en nartuurlijk jullie klein kind heel veel geluk er mee

  • 10 Februari 2008 - 10:38

    Ingrid En Paul:

    Jullie natuurlijk van Harte maar wil je ook Pris en Dick namens ons feliciteren.
    Veel plezier en tot ziens in Augustes of September?

  • 11 Februari 2008 - 13:31

    Ruud:

    Hiep hiep Hoera! gefeliciteerd! opie en omie! wat zijn ze goed bezig!

    dikke kus,

    ruud

  • 12 Februari 2008 - 12:55

    Ans:

    Dat is inderdaad groot nieuws, a.s. opa en oma!
    En wat leuk dat Priscilla en Dick al zo gauw komen. Geniet ervan. Liefs,

  • 13 Februari 2008 - 12:11

    Dick En Els:

    willen jullie Pris van harte feliciteren met haar verjaardag de 14e!!en dat jullie nog veel plezier met z`n vijfjes mogen hebben.
    wel voorzichtjes met onze betsy 104

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Jacquelly
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 90637

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn verblijf in Zuid Afrika

Landen bezocht: