Een komen en gaan van visite - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacquelly Smit - WaarBenJij.nu Een komen en gaan van visite - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacquelly Smit - WaarBenJij.nu

Een komen en gaan van visite

Door: jacquelly

Blijf op de hoogte en volg Jacquelly

02 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hoi allemaal,
Al weer even geleden dat er geschreven is. Maar er is weer veel gebeurd dus daar gaan we. Pris en Dick waren er en dat was natuurlijk super gezellig. En natuurlijk veel zwangerpraat. Ze hebben samen het één en ander ondernomen. Dick krijgt volgens mij geen genoeg van het Krugerpark want hij was er niet weg te slaan. Ze hebben helemaal van noord naar zuid gereden en wij zijn de laatste 2 dagen aangesloten. En we hebben veel gezien!! Zelfs de leeuwen. Dick is een super spotter. Hij ziet alles. Knaphoor. We hebben geslapen in heerlijk luxe tenten (met een gewonen deur) in Lower Sabie. En natuurlijk met een braai bij de tent. Pris d’r verjaardag was gezellig. Ze kende niemand (op een paar na) dus ze heeft nu zo’n beetje iedereen leren kennen die wij kennen. Weet ze tenminste over wie we het hebben. En Pris en ik hebben ook samen een soort van een wedstrijdje gehad. Ik doe nl mee aan een fotowedstrijd en de foto’s die ik instuurde zijn afgekeurd omdat ik ze had aangeleverd op website formaat. Dat deed ik vroeger altijd om ruimte op mijn PC te sparen en omdat ik ze toch alleen opmijn website gebruikte. Stom want nu zijn de bestanden te klein. Tegenwoordig heb ik een extra geheugen waar dat niet meer nodig is dus ik moest nieuwe foto’s maken. Het thema was dit keer vogels dus we zijn dus op vogeljacht geweest. Het is gelukt om nieuwe mooie foto’s te maken maar ik moet bekennen dat de foto’s van Pris mooier zijn geworden dan de mijne dus deze keer heb ik ingestuurd onder haar naam. Eerlijk is eerlijk. Ik doe volgende maand maar weer mee. Maargoed. Het zit er op voor ze nu. Toen ze aankwam zagen ze er doodmoe uit maar toen ze weer weggingen zagen ze er lekker uitgerust en een beetje bruin uit dus die kunnen er weer tegen in NL. Weer hard werken. Dat hebben wij ook gedaan toen Erik weg was. Er was een groot feest voor 50 mensen. Een diner voor zoveel mensen is een hele klus voor iemand die geen kok/ober is. Jac. had zijn handen vol in de keuken met hulp van studenten en ik heb me helemaal een slag in de rondte gerend met borden en dienbladen. Maar ook ik had een ploeg die me kwam bijstaan. De studenten vonden het geweldig en wij eigenlijk ook wel. Doodmoe waren we maar alles ging goed. Alleen jammer dat het zo slecht weer was. Storm en regen. Maar stiekem vonden we het wel lekker want zo hard werken in die hitte is loodzwaar. Wij hebben ook weer een mooie wandeling gemaakt in de bergen rondom Hoedspruit. Het eagle trail en het waterfall trail. Prachtig was het en gelukkig minder moeilijk dan de vorige keer. Yda is weer meegeweest en dat was tevens onze afscheidswandeling want Yda is weer terug naar NL. Jammer hoor! We gaan haar missen. Waar Yda is, is het altijd gezellig. We zijn ook weer op bezoek bij Joke en Andre geweest. Gezellig hoor, Kids naar het vliegveld brengen en dan bij ze blijven slapen en de volgende dag (of langer blijven) weer terug. Ik kan me helemaal vergapen aan de winkels in Pretoria. Wauw!! Dan wonen wij maar in een gat hoor. Maar dat is een goeie reden om vaak naar Pretoria te gaan nietwaar?? En dan is het wachten nu op onze Dirk. Bijna een jaar later dan gepland. Hij zou vorig jaar samen met mijn pa gekomen zijn maar door het overlijden van Mieke viel alles in duigen. But life goos on, en gelukkig heeft Dirk weer zin om alsnog te komen. Hij heeft een vriendin die met hem meekomt dus ik kijk er erg naar uit om ze samen te ontmoeten. Blij te horen dat hij weer wat geluk heeft gevonden. We gaan alles nog eens overdoen wat we met pa hebben gedaan dus we gaan een drukke maar gezellige tijd tegemoet. Morgenochtend om 8 uur landen ze hier in Phalaborwa en dan kan voor Dirk en Gonny de vakantie beginnen. Gaat gezellig worden, dat weet ik nu al. Jullie horen er vanzelf wel weer over. Maar eerst genieten de komende weken.
Dag lieve allemaal.
Jacquelly

  • 02 Maart 2008 - 19:08

    Casper:

    Je hebt het er druk mee. Geniet van al het moois

  • 03 Maart 2008 - 12:51

    Marianne Ligter:

    Goed te horen dat het allemaal zo goed gaat daar en dat jullie er zo van genieten. Eens komen wij ook naar jullie domein. Misschien kan Kevin wel stage gaan lopen bij jullie in de buurt, hebben we een dubbele reden om af te reizen naar het Kruger park. Geniet van Dirk en zijn vriendin en we horen graag van jullie.

  • 04 Maart 2008 - 15:20

    Andries:

    Gelukkig een wandeling zonder hindernissen. wat een mooie en opgewekte verhalen komen er toch van jouw hand. Positiviteit straalt eruit. Houen zo.

  • 05 Maart 2008 - 10:32

    Gerrit:

    je vader heeft je laatste berichtgelezen vond het leuk,gaan het nu steeds doen pa is benieuwd hoe Dickhet vind kus pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Jacquelly
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 90643

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn verblijf in Zuid Afrika

Landen bezocht: