Sommige dagen wil je snel vergeten - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacquelly Smit - WaarBenJij.nu Sommige dagen wil je snel vergeten - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacquelly Smit - WaarBenJij.nu

Sommige dagen wil je snel vergeten

Door: jacquelly

Blijf op de hoogte en volg Jacquelly

03 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hallo allemaal,
We zijn weer thuis! Eigenlijk al weer vanaf 21 sept. maar van website vernieuwen komt gewoon helemaal niks. En het is allemaal goed gegaan hoor. Geen enge ziektes opgelopen in NL. Ik heb me een kriek gelachen want er waren behoorlijk veel mensen die het serieus namen. Maar het was wel een punt om over na te denken. En we hebben het weer druk gehad in NL. Maar op de één of andere manier kan dat gewoon niet anders. En extra veel tijd aan Maud gegeven want die was enorm veranderd. Ze moest even een uurtje nadenken of ze die vreemde mensen wel als opa en oma wilde maar gelukkig werden we “goed gekeurd”. Dat zal voortaan altijd wel zo gaan als je elkaar niet zo vaak ziet. Maar dan is het ook wel weer extra super. Jac. had natuurlijk een heerlijke taart gemaakt voor haar verjaardag en Dick was ook jarig dus die kreeg er ook één. Met zijn naam erop nog wel. Maud 1 kaarsje en Dick een heleboel. Smullen hoor want nog steeds is alles wat je zelf maakt het aller lekkerst. Na NL zijn we nog even doorgevlogen naar Kaapstad. 15 minuutjes rijden ten noorden van Kaapstad, in Bloubergstrand, hadden we een schattig huis die we geruild hebben voor ons huis in de bush. Alleen voor vakantie dan hé. Daar hadden we een missie. Bloemen fotograferen. Het is nu lente en er staan ongelooflijk veel bloemen en bomen te bloeien. De boeren gooien hun velden open en dan kun je genieten van echte onvervalste “veldblomme” zoals ze hier genoemd worden. Zover het oog reikt bloeiende bloemen in de meest fantastische kleuren en ik weet zeker dat er heel veel soorten bij waren die wij onmiddellijk uit onze tuin halen als we ze zien. Onkruid. Maar soms kan onkruid prachtig zijn. Ik ben dol op fotograferen en ik kreeg er dus geen genoeg van. Op mijn knieën door het veld voor mooie plaatjes. Zelfs helemaal tot aan de kustlijn stonden de bloemen te bloeien. En langs de wegen stond de mimosa te bloeien. Kilometers lange rijen knal gele bolletjes bloemen. Je wordt er helemaal vrolijk van om daar doorheen te rijden. Maargoed, aan alle leuke dingen komt een eind. We moesten weer naar huis en dat liep even niet zo soepel. Het was al knijpen met de tijd of we de overstap van Johannesburg naar Phalaborwa zouden halen maar het liep allemaal even anders. Die dag begon al met het kwijtraken van een nieuw shirt wat ik gekocht had op de valreep. Jac. had hem op de pin automaat laten liggen. Met het inladen van onze koffers raken we ook nog even mijn leren jas kwijt. Nergens meer te vinden. Op het vliegveld werden er 2 vluchten bij elkaar gedaan en daardoor miste we bijna het vliegtuig. Hadden gewoon niet op zitten letten. Toen onze naam werd omgeroepen konden we als allerlaatste nog net in de bus naar het vliegtuig. Daardoor ben je als eerst uit de bus en in het vliegtuig. Jac. zei dat we stoelnummer 35 hadden dus met al die mensen op onze nek het hele vliegtuig doorzeulen naar nr. 35 maar we hadden stoel 6. Moet je eens proberen om met bagage dat smalle pad helemaal terug te lopen, tegen de stroom mensen in, die al kwaad waren op ons omdat we zo laat instapte. Niemand was blij met ons. Toen bleek dat we op Lanseria gingen landen was het verhaal compleet. Dat is het verkeerde vliegveld. ????? Dus geen vlucht meer naar Phalaborwa. Joke en Andre bellen of we konden blijven slapen. Auto huren en naar Pretoria rijden. Dachten we. Weer pech want de creditcard gaf geen reactie meer. We hadden veel te veel wijn gekocht en de rest ook geloof ik. 2e creditcard was nog in Nederland dus geen auto. Weer Joke bellen. Die was ook al niet zo heel erg blij want die was net verhuisd en doodmoe. Geen meubels in huis en dan krijg je visite. Na het verorberen van een paar bakken van de chinees werd het toch nog erg gezellig. Er zijn van die dagen die je maar snel moet vergeten. Dit was zo'n dag. Dankie dankie Joke en Andre! Dankzij jullie is het ons dan toch gelukt om een dag later thuis te komen dan geplant. Er was één mazzeltje aan alles. We hebben jullie nieuwe huis gezien en we vinden het super. Geniet ervan en we komen nog wel een keer terug in betere tijden. Wij brengen een lekkere fles mee (we hebben er genoeg haha) dan zijn we het allemaal zo weer vergeten.
Dag lieve allemaal.
Jacquelly

• 18 Oktober 2009 - 18:25

Annelies:

Gelukkig groet Maud niet zo snel! ;) Alsof ze gisteren geboren is...en nu lees ik alweer ruim een jaar!

Verder alles goed met jullie? Ik ga er maar vanuit van wel! :-) Hier is alles weer een beetje rustig, drukke tijd achter de rug...nu zijn we aan het sparen voor onze volgende trip naar Zuid Afrika - komend jaar februari zijn de plannen, met mams, maarten en mn vriend! Kan niet wachten tot ik in het Kruger Park rondrij hahaha!

Tot snel!

• 23 Oktober 2009 - 13:34

Janet:

hey Elly,
    wat geavanceerd, jouw naam op de foto's! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? De foto's zijn weer prachtig, waarschijnlijk krijgt Desirée ze niet zo mooi te zien omdat het te droog zal zijn.
    groetjes Janet

• 26 November 2009 - 13:40

Ronald Kolkman:

Zo te horen hebben jullie weer wilde avonturen meegemaakt. Hoe is het verder met jullie? Weer een beetje bijgekomen van dit alles? Voor jullie komt er zeker ook een drukke tijd aan, met de kerstdagen op komst. Ik wil samen met mijn vriendin, die over 3 weken komt, gaan reizen van Port Elizabeth naar Lesotho, Kruger, Swaziland, wildcoast en dan weer terug naar PE. Het lijkt me erg leuk om een keertje bij jullie op visite te gaan, als jullie dan tijd hebben. Wij zijn namelijk rond de kerst in de buurt.

Ik vond het verhaal trouwens erg leuk om te lezen, ondanks alle ‘ellende’ voor jullie, maar liever een keertje een gezellig avondje maken met z’n allen. Of gezellig een potje Kolonisten van Catan spelen.

Groeten uit Port Elizabeth,

Ronald Kolkman