Bijna in Nederland. - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacquelly Smit - WaarBenJij.nu Bijna in Nederland. - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacquelly Smit - WaarBenJij.nu

Bijna in Nederland.

Door: jacquelly

Blijf op de hoogte en volg Jacquelly

14 Augustus 2009 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hallo allemaal,
Nog een paar nachtjes en dan reizen we weer af naar Nederland. En wat heb je het dan toch altijd druk. Nog even die veel te grote boom uit de tuin weg laten halen, en voor dat we weggaan nog even die eethoek voor onze lapa kopen want op ons Silonquehuis willen ze ook een eethoek voor buiten. Nog voor we weg gaan Silonque helemaal in orde maken want we krijgen huurders en huizenruilers tijdens onze afwezigheid. Huis helemaal schoon, alle was moet weg, koelkast leeg en vriezer in de laatste week leegeten. We hebben het er maar druk mee. Maar we hebben er zin in. Maud wordt 1 jaar en daar willen we bij zijn. En natuurlijk gaat Jac. een taart maken. Allemaal leuk maar er is op de achtergrond toch ook een beetje spanning. En dan moet ik toch even uitleggen waarom. Toen wij in Zuid Afrika gingen wonen waren veel mensen bezorgd over ons want los van het feit dat we midden in de bush gingen wonen, met alle enge dieren en kruipsels, is het volgens sommige toch een link land. En daar zat best wat in. Het is toch wel even heel wat anders als het veilige Nederland wat we allemaal zo goed kennen. En daar kom ik toch op een punt waar ik inmiddels toch ook mijn twijfels over heb. Is Nederland wel zo veilig? Ik verbaas me bijna elke dag als ik naar het NOS journaal kijk. Het gaat bijna altijd over alle enge kruipsels, virussen, dieren en gevaren die in Nederland op de loer liggen. Een tijdje geleden waren er allemaal mensen met rode vlekken en plekken op hun huid. Wat bleek nou! De processie rups is weer terug. Hele dorpen werden geplaagd door die enge kruipsels en dokters konden de zalfjes niet aangesleept krijgen. En de tekenbeet is gevaarlijker dan ooit. Sinds vorig jaar zijn er 15 % meer mensen die de ziekte van Lyme hebben gekregen door dit enge beestje. En dat is toch een ernstige ziekte. De Mexicaanse griep heeft ook flink huisgehouden in Nederland. Het werd zelfs een pandemie en pakhuizen vol tamiflu moeten de Nederlander beschermen. En de Brabanders moeten zich dubbel zorgen maken want die hebben er ook nog eens de Q griep bij gekregen. Dat kan je al oplopen door gewoon lekker in de natuur te wandelen of te fietsen. Dat vind ik toch behoorlijk eng. En het is zelfs een dodelijke griep he! En dat na de gekke koeien ziekte, de vogelpest, mond en klauwzeer en de varkenspest. Nou heb ik me voorgenomen om dan maar niet in Brabant te gaan fietsen (maar niet heus). De zee is de oplossing, dacht ik. En wat lees ik vandaag nou weer in de krant?? De kleine pieterman is terug. Ik ken hem alleen als de Spanjaard die in december iets door mijn schoorsteen komt gooien maar er is er nog een. Een gevaarlijk visje met een giftig enzym op zijn rugvin. Hij zwemt in de Noordzee en is gevaarlijker en pijnlijker dan de kwal die er al jaren woont. En daar zit ik nu dus mee. We houden van wandelen en fietsen in het mooie Brabantse land maar we hebben geen zin in de Q griep, zwemmen in zee is ook zo leuk als het weer het toelaat maar ik vind de kwal al eng maar met dit enge visje ga ik dus de zee niet in. Struinen door de bossen in ‘t gooi is ook iets wat we graag doen maar tekenbeten willen we niet. En we gaan ook maar niet naar al die toeristische dingen zoals de Efteling of wat al niet meer want daar zijn veel te veel mensen massa’s met misschien wel een griep infectie. Ik zie mezelf niet met een mondkapje door NL lopen. Ik denk dat we maar lekker binnen blijven met Maud op schoot, liedjes zingen, poepbroeken verwisselen, spinazie hapjes prakken, fruit hapjes maken en filmpjes kijken. Pris en Dick komen dan hopelijk soms wat eten binnen brengen en Gill brengt er natuurlijk een goed glas wijn bij. Nou, wij komen deze vakantie wel door hoor!! Zit daar maar niet over in. Hahahahahaha en dan denken er nog steeds mensen dat Zuid Afrika gevaarlijk is. Maar we blijven er niet voor thuis hoor. We ruilen onze malariamug gewoon een paar weken voor al die andere enge dingen. Wij gaan genieten!!
Dag lieve allemaal
Jacquelly

  • 14 Augustus 2009 - 20:22

    Jaap En Janet:

    Ja,wat een dillema,hè! Maar jullie zijn in een topconditie dus dan kun je de hele wereld aan. Dus kom met een gerust hart naar Nederland om te genieten van alle mooie dingen van ons land.

  • 15 Augustus 2009 - 06:57

    Chris En Henny:

    Hallo Elly en Jac.
    Een fijne tijd in Holland en ga Maud maar lekker verwennen!

  • 15 Augustus 2009 - 07:20

    Debby:

    ja de paniek is compleet in nederland. op de kinderdagverblijven moeten alle kinderen die hoesten en koorts hebben regelrecht weer terug naar huis en knuffelen en zoenen met de kinderen is eigenlijk uit den boze. dan te bedenken dat alles in ene niet meer toegestaan is dus alle gezellige stoffen knuffels moeten opgeborgen in de vuilniszak en matten met een scheur erin moeten gelijk hup in de container. vakantie nemen mogen we niet meer wat als alle medewerkers ziek worden en er niemand is om de kdv te openen. nog gekker in engeland mogen kinderen niet eens meer met potloden kleuren ja kinderen vinden het nu eenmaal heerlijk op die dingen te kluiven. en handwassen na een luier is logisch maar als je alleen al naar je handen kijkt moet je ze weer overnieuw wassen en wel eens gehoort van het hoesten protocol hihihihi we mogen niet meer in onze handen hoesten of niezen daarvoor moeten wij onze armen gebruiken. ook bij ons zijn de eerste kinderen met mexicaanse griep in het ziekenhuis beland en ook ouders met lyme opgenomen. ik zelf denk dat het een hele hoop ophef is om helemaal niets. zitten we niet al jaren te wachten tot de vogelgriep uitbreekt. nee ik geloof er persoonlijk niets van hor. een olifant in een porseleinkast als je het mij vraagt. tot snel en bestel maar vast je lading tamiflu hier gewoon via het internet te bestellen samen met alle andere bacterie dodende troepjes en maskers hihihihi welkom terug.

    groetjes debby

  • 15 Augustus 2009 - 09:34

    Henny:

    Hoi zus.
    mijn gevleugelde woorden zijn als je gaat is het je tijd geweesd genieten dus waar je ok bent met een potje dammen kan je ook een vinger breken dus alle ellende over je heen laten komen en 30 augustus gaan we lekker uit eten zet het in je agenda.fijne vakantie.

  • 17 Augustus 2009 - 15:25

    Marianne:

    We gaan jullie vast wel zien. Goede reis en ga genieten van jullie (klein)kinderen en och het valt allemaal wel mee met alle die rare ziektes. Jullie zijn geboren voor 1957 dus hebben behoorlijk wat antistoffen opgebouwd. dus kom maar lekker naar dit kleine kikkerland, waar het nu een heerlijke temperatuur heeft.

  • 17 Augustus 2009 - 20:19

    Paul:

    Wat leuk dat jullie naar Nederland komen. Zijn er zelf niet dus heb je dilemma wat een bezoek betreft. En kan je ook niet ziek worden. Ik was laatst bij mijn Huisarts. Cholesterol geprikt. De balans tussen de goede en slechte vetten was prima alleen beide erg hoog. Reactie huisarts: "als je het een beetje omlaag kan krijgen kan dat geen kwaad, maar 15 jaar geleden wisten wij er nog niets van!" MAW de ophef over zulke dingen is vaak onnodig! We leven in een wereld waarin wij zelfs met dit soort zaken bezig gehouden worden. We hebben het gewoon materialistisch gezien te goed en vergeten te vaak om te leven. En dat moet ook want angst is een maatschappelijk bindmiddel en dus goed voor ........

  • 17 Augustus 2009 - 21:28

    Andries En Thea:

    Hoi Jaques en Elly, hoezo eng in Nederland. Een epidemie als er 500 mensen gewoon de griep hebben? Of 1 persoon gebeten is door een visje? Doe net of er niets is en je hebt plezier. Ook wij. Net terug van enkele weken met onze kleinkinderen kamperen staat we in de startblokken om volgende week af te reizen naar de Provence tot eind september. Nazomeren heet dat. Genieten jullie maar van je kleinkind, want dat is bijna het leukste dat er is. Lieve groeten.

  • 17 September 2009 - 15:10

    Jan :

    Hallo Jacques en Elly,

    Mogelijk zijn jullie nu in Nederland? Wij wonen in Hoeven bij Etten-Leur en denken ook een leuk huis te hebben wat we volgend jaar eventueel met jullie willen ruilen.
    ons e-mail adres is jan.vayne@planet.nl
    Zouden jullie svp contact me ons op willen nemen?
    Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

    Jan Veen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Jacquelly
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 90646

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn verblijf in Zuid Afrika

Landen bezocht: