PITAS IS WEER TERUG!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacquelly Smit - WaarBenJij.nu PITAS IS WEER TERUG!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacquelly Smit - WaarBenJij.nu

PITAS IS WEER TERUG!!!!!!!!!!!!!!

Door: jacquelly

Blijf op de hoogte en volg Jacquelly

22 Mei 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hoi allemaal,
PITAS is weer terug. Die enorme grote olifant van vorig jaar. Vanochtend om 6 uur ging polo enorm te keer. Dat is meestal een teken dat er iets loos is. Jac. ging kijken en ik was meteen helemaal wakker toen ik z’n reactie hoorde. SSHHIITT!! Ik wist niet hoe snel ik uit bed moest. En daar stond hij. In de tuin. En ik was dus even vergeten hoe groot hij eigenlijk was. Ongelooflijk dat hij 5 stappen van ons verwijderd daar gewoon stond te snoepen van de plantjes. We stonden even aan de grond genageld. Ik bedoel, wat kun je doen. Helemaal niks eigenlijk maar dat zit niet in onze aard. Ik grijp mijn fotocamera maar Jac. wil dus niet dat ik foto’s maak. Stel je voor dat hij flitst en dat beest schrikt!! Niet doen dus. Om Jac. een lol te doen heb ik gewacht tot hij uit tuin was. En daar werd ik weer boos om want ik mag geen foto’s maken maar Jac. gaat wel met potten en pannen op dat beest af om hem uit de tuin te jagen. SJOE!! Wat is dat toch heftig om mee te maken. Prachtig hoor enerzijds maar ook zo gevaarlijk. Het gekke is dat je eigenlijk alleen maar over je huis inzit. Wat te doen als hij gewoon even je dak eraf haalt omdat daar van dat lekkere gras opzit. Om dat te voorkomen ga je dus de strijd aan met dat beest. Ik wil er even niet aan denken. Ze zijn inmiddels geweest van het Krugerpark. Er worden op het moment huizen gebouwd dus er lopen nogal wat bouwvakkers rond. De meeste zijn als de dood en wilde niet aan het werk maar na wat praten zijn ze toch maar begonnen. Met constant omkijken en goed opletten. Want hij kan zomaar achter je staan. Je hoort hem niet aankomen en omdat er zoveel bomen staan zie je hem pas als hij vlak bij is. Neem van mij aan dat je schrikt. Dit is nu het olifanten probleem van het Krugerpark. Jullie hebben op het journaal kunnen zien dat er teveel olifanten zijn. De discussie is nu, afschieten wat goedkoop is of de dure optie. En dat is een anti conceptie voor die beesten. Beetje ingewikkeld maar het bestaat. Maar dat kost een fortuin en wie gaat dat betalen? Deze olifant is erg oud. Dat kunnen ze zien aan de deuken in zijn kop vertelde de ranger. Hij is waarschijnlijk verjaagd door de jongere mannetjes. De competitie onder de olifanten is groot omdat ze met te veel op een te kleine ruimte zitten. PITAS is dus door het hek gebroken en heeft zichzelf een geweldig gebied toegeëigend. Silonque Bush Estate. De schade in onze tuin valt nog mee. Bij de receptie heeft hij een paar bomen gesloopt en de droppings liggen weer overal. Maargoed, ik roep altijd this is Afrika. Probeer er maar van te genieten. Want indrukwekkend is het wel. Vanaf je eigen stoep naar de olifant kijken. Wauw!! Wie kan dat??
We zijn deze week ook weer het Krugerpark in geweest. Lopend wel te verstaan. We zijn voor een dagwandeling met 2 rangers op stap geweest. Helemaal te gek is dat. Ik was blij te zien dat de rangers wel hun geweren bij zich hadden. Je voelt je erg klein als je een olifant ziet lopen. En thuis kan ik me terug trekken in het huis maar in de bush is geen escape. We gingen ’s morgens om 6 uur al weg. Rugzak met eten en drinken mee. Het is spannend om te lopen in de bush. Elk moment kan er dus een beest op je pad staan. Wat ik wel lastig vond is dat we niet mochten praten. We liepen achter elkaar en je mocht zelfs niet fluisteren. Dat valt me zwaar hoor. Elly en niet praten is ondenkbaar. Ik weet het.. ik zeg het zelf wel haha Maar wel logisch. We hebben mooie dingen gezien in zijn puurste vorm. De jakhals die zich snel verstopt en de waterbok met zijn kleintje die je aankijkt met een blik van “wat moet je?” We zijn al vaak het Kruger ingeweest maar dan zit je in de auto. Nu was het toch een ander verhaal. Maar wel gaaf. Ik had ook een beetje pech want ik liep op mijn good old Nijmegen stappers. Inmiddels al oud, en aan vervanging toe want ik verloor mijn hele zool. Maar gelukkig wist de ranger raad. Hij plakte gewoon alles aan elkaar met pleister tape. Haha het was geen gezicht. Maar ik kon verder. Moe maar voldaan kwamen we ’s middags om een uur of vier weer thuis. Maar of er niets aan de hand is gaan we gewoon verder met “genieten” van de natuur. Daar zorgt PITAS wel voor. Als hij maar van ons huis afblijft want dan komt hij “mijn Jac.” tegen.
Dag lieve allemaal
Jacquelly

  • 22 Mei 2008 - 13:08

    Casper:

    Dat was weer even schrikken dan. Elly stil in de bush, dat moet wat geweest zijn :p

  • 22 Mei 2008 - 15:09

    Ans:

    Dat was weer een mooi verhaal waar je iedereen jaloers mee maakt: een olifant in je achtertuin!
    En wandelen in Kruger is wel het mooiste om mee te maken.
    Groetjes,
    Ans

  • 22 Mei 2008 - 16:12

    Henny Duijzings:

    Het is niet te hopen dat Pitas ooit boos wordt op jullie,wat een reusachtig beest
    die moeten jullie maar wel te vriend houden. Groetjes tot het volgende avontuur maar weer.

  • 22 Mei 2008 - 18:46

    Marianne:

    Je maakt wat mee, ik zou er maar een hekkie omheen plaatsen. Maar wat een gevaarte is zo'n olifant. Lijkt me geen prettig idee hem 's avonds in de slaapkamer aan te treffen ? groetjes Marianne en Wim

  • 23 Mei 2008 - 09:17

    Henny:

    Een heel grote olifant dieje tuin leeg vreet dat is niet leuk een ramp zelfs.
    Gister kwam en sem en thijs met een heel vrolijk bekkiekom even in de tuin kijken ,oma de tuin is mooi en alle bloemetjes waren uit de planten getrokken.een zee van bloemetjes lagen op de grond was even slikken maar goed ,
    een olifant in je tuin???? ik weet het niet hoor

  • 23 Mei 2008 - 09:42

    Kitty Koornstra:

    Oh germ, het blijft jullie niet bespaard, he?
    Wel spannend hoor!Ik zou ook naar mn toestel grijpen en blijkbaar heb jij toch ook een stiekum plaatje geschoten, getuige de foto! Ik hoop dat ie dit maal meer van de tuin heeft heel gelaten.
    That's life in the bush!!!!

  • 25 Mei 2008 - 19:52

    Gonnie:

    Hallo Ellie en Jac,

    wel gaaf toch, beleef eens wat ga naar El en Jac..... dan is het leven hier maar saai.
    Wij gaan wel mee hoor de bush in, lekker spannend en stil zijn lukt ons wel.
    Maar als wij komen nodigen we wel Pitas uit als hij dan nog leeft.
    En dan knappen we de tuin samen weer op kunnen we fijn langer blijven en ons nuttig maken.


  • 27 Mei 2008 - 08:31

    Ruudje:

    heerlijk! om jullie verhalen te lezen! mis jullie enorm! dikke kus,

    ruud

  • 29 Mei 2008 - 12:10

    Janet:

    ik blijf het een gekke naam vinden, Pitas, bij ons zijn dat kleine en platte broodjes en van dit beest kun je niet zeggen dat hij klein en plat is. Je kan er in ieder geval heel wat pita broodjes mee vullen.
    Hopelijk heeft hij nog wat in je mooie tuin laten staan.
    groetjes Janet

  • 20 Juni 2008 - 08:05

    Hara Humberd:

    Hi, we would like to do an exchange to come to your place, we have big modern house amount stars in Los Angeles with pool and private. we are open to dates. We like to come there for july 22-7 or august 9-24. is it hot? are you open to those dates. we can send photos, house has walls a glass two stories, looks at trees and ocean
    and it the best location.

    myself and my 6 year old daughter, I am a photographer of books africa and I might bring an assitant or another.

    that is it , please reply soon and how far is kruger?

    do you have staff ? cooks and/or

  • 22 Juni 2008 - 14:41

    Harainc@earthlink.ne:

    we are interested in your place from july 22- aug 6 or from ausut 12 -29.

  • 22 Juni 2008 - 18:38

    Colcan@y7mail.com:

    Dear Jacques & Elly. Are you interested in a house swap to Knysna.
    Regards. Colin colcan@y7mail.com

  • 24 Juli 2017 - 09:47

    Hara Uhles:

    Do you still have the house in africa
    to swap

    I have house in Santa Barbara

    Hara

  • 19 Januari 2018 - 23:47

    Haraphotographer@gmail.com:

    do you still have house in africa to swap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Jacquelly
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 90644

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn verblijf in Zuid Afrika

Landen bezocht: