Maud Maud en nog eens Maud (en nog wat meer) - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacquelly Smit - WaarBenJij.nu Maud Maud en nog eens Maud (en nog wat meer) - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacquelly Smit - WaarBenJij.nu

Maud Maud en nog eens Maud (en nog wat meer)

Door: jacquelly

Blijf op de hoogte en volg Jacquelly

05 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hallo allemaal
Het werd weer eens tijd. Héél lang niet op de website geschreven. Maar we waren in NL dus heel veel mensen hebben we persoonlijk gezien maar ook heel veel mensen niet. Zoals gewoonlijk is het in NL altijd racen geblazen voor ons. Veel gezellig bijkletsen, happie hier en drankie daar. Maar ook veel onderweg. Maar liefst 1130 Euro uitgegeven aan alleen maar benzine!!!! Maar het allermooiste was toch wel de geboorte van ons kleinkind. Voor diegene die het nog niet weten…. Maud is geboren op 22 augustus. Ze is een plaatje en natuurlijk vinden jullie bij deze brief alleen maar foto’s van Maud op schoot, Maud in bad, Maud in de box, Maud huilend, Maud slapend en een wakkere Maud en Maud met “ opa en oma”. Ja dat klinkt wel hé!! We gaan vol voor de titel. En we hebben van al die Maudjes genoten. Dus voor diegene die teleurgesteld zijn omdat we niet op bezoek zijn geweest weet ik zeker dat ze snappen waarom. We hebben veel tijd in Breda doorgebracht. Maar er kwam ook weer een tijd dat we weg moesten en dat was dit keer dus anders dan anders. Ik heb eens iemand horen zeggen dat, als je een lange reis maakt, je lichaam sneller reist dan je geest. En ineens snapte ik wat er mee bedoeld werd. Normaal als we thuiskomen gaan we zo snel mogelijk weer aan de gang maar deze keer lukte dat toch niet. Ons lijf was in Zuid Afrika maar ons hoofd nog niet. Dat was nog ergens in Breda. Het kostte tijd om al onze emoties op een rij te zetten en te bedenken hoe we de komende tijd de dingen gaan aanpakken. Het leek wel of die stap groter was dan ooit maar we weten ook dat Maud de leukste en beste papa en mama heeft die ze zich maar kon wensen dus dat zit wel goed daar in Breda. Wij hebben veel plannen en daar kunnen we meteen mee beginnen. Om te beginnen is tijdens onze afwezigheid de tuin helemaal opgegeten. Er staat bijna geen plant meer in de tuin. Ik heb wel eens op Polo, onze leenhond, gemopperd dat hij alle dieren uit de tuin wegjoeg maar nu speet het ons dat hij weg was. De dieren hebben heerlijk op hun gemak, zonder gestoord te worden, kunnen kiezen aan welke plant ze nu eens gingen eten. Gisteravond stonden er meer dan 50 impala’s in de tuin. Vanmiddag een stuk of 6 vlakvarkens met hun broodmagere jonge kids, en terwijl ik nu mijn brief schrijf staan de waterbokken te wachten tot de schemer komt. Want dan lusten ze ook nog wel een hapje. Er zit ook systeem in. De varkens halen al je gras weg en woelen het ook om, want misschien zit er ook nog wat lekkers onder de grond. De impala’s zijn wat groter. Die pakken de planten en de struiken. En geloof me, het gaat hard als je met zoveel tegelijk bent. De waterbokken zijn weer groter. Die pakken de kleine boompjes en de onderkanten van de grotere bomen. Maar ik snap dat wel hoor! Het is in de bush zo ongelooflijk droog. Nergens meer een groen blaadje te vinden. En wij sproeien de tuin. Het wachten is op de grote regen. Deze tijd van het jaar denk ik altijd dat het nooit meer goed komt met die natuur. Maar inmiddels weet ik beter. Het voorjaar komt eraan. En of het nou door Maud komt dat we milder zijn dat weet ik niet, want joeg ik vroeger al die beesten uit de tuin… Nu laat ik ze lekker hun gang gaan. Die kleine varkentjes zijn al zo mager. Toe maar hoor!! En de impala’s zijn zwanger. Toe maar hoor!! En die waterbokken kunnen er dan ook nog wel bij. Prachtig toch? Die dieren in de tuin!! En volgende week gaan we beginnen aan de plannen voor ons huis. Het breekwerk is gedaan tijdens onze afwezigheid. Het ziet er nu al geweldig uit. Maar er is nog heel veel te doen. Vloeren, muren, badkamers, slaapkamers, keuken, alles moet vervangen of opgeknapt. Klusje. De B&B hoeven we ons nog niet druk over te maken want eerst maar eens zien wanneer alle vergunningen binnenkomen. En mocht iemand interesse hebben in een huisje op de veluwe?? We hebben er één te koop. Dus je leest het. Het gewone leven gaat hier weer verder. Weliswaar zonder regelneef Erik en Polo want die zijn weer vertrokken. Erik met een nieuw bestaan op Curaçao samen met Polo veilig ver weg van alle vlakvarkens en mij benieuwen wie hij daar weer tegen zich in het harnas jaagt. Ik hoop dat het ze goed gaat daar.
Dag lieve allemaal
Jacquelly

  • 05 Oktober 2008 - 03:23

    Erik H Tevens Polo:

    mooie foto's wie weet dan toch weer meer in Ned
    en eind van bericht zo me benieuwen wat hij weer uitspookt Polo of de regelneef

  • 05 Oktober 2008 - 03:24

    Regelneef:

    ik vergat nog een ding jullie moeten wel opschieten want de wijn gaat hard hier

  • 05 Oktober 2008 - 06:45

    José:

    Het is een prachtig kind en opa en oma mogen er ook zijn!
    Fijn dat jullie het fijn hebben gehad maar ook dat jullie weer terug zijn. De koffie staat klaar.

  • 05 Oktober 2008 - 07:43

    Henny Duijzings:

    Jac en Elly.
    Het is een schatje!!
    Succes met al jullie plannen!

  • 05 Oktober 2008 - 11:49

    Conny/de Drosten:

    Dag Jac en Elly,
    We lezen altijd jullie berichten en hebben nog steeds heimwee naar Silonque en het bijzondere leven daar. Niet te vergeten het Krugerpark met alle dieren.Gefeliciteerd met jullie kleinkind! En leuk jullie nieuwe plannen. We komen eens kijken. Binnenkort zien jullie een andere Drost, het zusje van Arthur. Ivar en Ruben hebben het nog steeds over hun reis naar ZA en willen liever vandaag dan morgen. Studeren gaat voor! Het gaat goed met ze!
    Liefs, Arthur, Ruben en Ivar en Conny

  • 05 Oktober 2008 - 12:11

    Corina Schoones:

    van harte gefeliciteerd met jullie klein dochter. wat een plaatje em ik kan het weten zie weekelijks baby's er zijn mooie en lieve baby's nou dit is een mooie.veel geluk gewenst voor haar,en de ouders opa oma en oom nartuurlijk. gr. corina

  • 05 Oktober 2008 - 12:30

    Marianne:

    Jullie zijn dus weer heel aangekomen. jammer van de tuin, maar ja, anders hebben jullie daar niets te doen. Wat een prachtige kleindochter hebben jullie. Dat wordt veel skypen met de camera. Voor je weet is het een puber....... veel plezier aldaar met al jullie bezigheden

  • 06 Oktober 2008 - 07:09

    Chris:

    Oma Elly en Opa Jacq, van Harte gefeliciteerd met jullie kleindochter,het is een plaatje.groetjes ook van Jan

  • 25 Oktober 2008 - 09:21

    Conny:

    hallo opa en oma
    ja jullie hebben lang niks van mij gehoort maar ik ben er nog wel hoor lees ook alles maar heb het ook druk met van alles en nog wat maar war een leuke foto,svan harte gefeliciteerd ik ga nu weer met de was verder doei gr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Jacquelly
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 90644

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn verblijf in Zuid Afrika

Landen bezocht: