BEN IK WEER!!!! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacquelly Smit - WaarBenJij.nu BEN IK WEER!!!! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacquelly Smit - WaarBenJij.nu

BEN IK WEER!!!!

Door: jacquelly

Blijf op de hoogte en volg Jacquelly

11 Maart 2009 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Nee hoor!! Niks aan de hand met ons. Van aardig wat mensen een mailtje gehad of er iets was want ze hoorde maar niks. Wel lief die bezorgdheid. Maar alles gaat prima hier. Beetje rommelig leven hebben we nu want de renovatie van het tuinhuis is nu bijna af en zoals het blijkbaar hier zo hoort, dat ging weer eens niet zonder slag of stoot. Het nadeel is dat je altijd thuis moet zijn als ze aan het werk zijn want steeds gaat er iets fout als je even je gat hebt gekeerd. Maar this is africa roep ik dan en dan gaan we gewoon weer verder. In Februari hebben we een geweldig feest gehad in Sabi Sand, een privé bushcamp. Joke en Andre waren 40 jaar getrouwd en wilden dat niet zomaar voorbij laten gaan. Aangezien de rest van de familie niet zomaar even op een feest in ZA kan komen deden ze maar eens gek voor ons en voor Jan en Tineke, broer en schoonzus van Andre maar natuurlijk ook voor zichzelf. Er was echter een klein probleem voor Joke en Andre want Andre was de grote lens van zijn camera vergeten en dat vond Joke niet leuk!!. Haha Het scheelde maar een haartje of hun huwelijk duurde 39 jaar en 364 dagen. Gelukkig zagen we er allemaal wel de humor van in. Maar we hebben zoveel gezien en meegemaakt dat weekend. De leeuw liep zomaar 3 meter langs me af en dat was best een beetje griezelig. We zaten in een open jeep zonder dak ook nog eens, dus de leeuw hoefde alleen maar een klein sprongetje te maken. Dus we hadden die grote lens helemaal niet nodig. De hele Big Five hebben we van redelijk dichtbij kunnen zien. En dan dat heerlijke privé diner in de boma van de bush. Joke had gevraagd of we feestelijk gekleed wilden gaan dus dat doen we dan ook maar. Daar zaten we dan, midden in de bush, in avondkleding. Maar een heerlijk sfeertje. Bedankt nogmaals Joke en Andre. Het was super.
En afgelopen zaterdag hebben we Gill weer naar het vliegveld gebracht. Die is 3 weken geweest en dat was hard nodig. Te lang geleden dat hij is geweest. We hadden geen kind aan hem de eerste week want de hangmat was constant bezet en hij sliep, las boeken, of zat zomaar een beetje om zich heen te kijken. Hij is samen met Jac. naar Kaapstad geweest en hebben daar de bloemetjes behoorlijk buiten gezet. Gill moest voor zijn werk een paar wijnbedrijven bezoeken en dan kom je op plaatsen waar een doorsnee toerist nooit komt. En dan proef je wat zelfs Gill nog nooit geproefd had. Jac. vond het geweldig om eens achter de schermen van de wijnmaker te kijken. Ik zag scheel van jaloezie dat snap je. Ze zijn tot het bot verwend daar met lekkere wijn en lunches en ze mochten zelfs in Robertson bij de wijnmaker thuis op de farm blijven slapen. Ja, ze hebben zich goed vermaakt. Ik ondertussen ook want ik moest thuisblijven. Er liepen veel bouwvakkers rond en dan is het toch beter om in de buurt te blijven. Ik blijf het een probleem vinden dat de aannemer een wagen volgeladen met zwarte werknemers komt brengen om 7 uur ‘s morgens en dan gewoon weggaat. Communicatie is er niet dus zo nu en dan moeten we met de botte bijl aan de gang. Luisteren of anders hoepel je maar op. Maar dat is niet leuk. Ik had ook nog een grote viskom staan dus ik heb als gezelschap een vis gekocht. Ik noem haar Wanda. Ik hoopte dat dat het “gemis” van Jac een beetje zou verzachten. (haha)Maar ik heb nu een ander probleem. Ik vind het zo zielig zo’n beestje in een kom. Ik word er helemaal deprie van. Ik heb dat altijd met dieren die alleen zijn. Als ik ergens een paardje in de wei zie staan vind ik dat ook altijd zo zielig. Hij kan geen kant op. Allemaal snelweg om hem heen. En Wanda zwemt zo zielig rondjes en hapt zo nu en dan eens omhoog. En nog een vis in die kom past niet dus ik denk dat ik maar bij Alice op bezoek ga en Wanda daar heel veel nieuwe vriendjes ga bezorgen. Daar is een grote vijver. Ja, dat ga ik doen.
Jac. is weer thuis en Gill weer terug in NL Nog een paar weken en dan komen Dick en Els. De schoonouders van Pris. Het huis in de tuin is dan (hoop ik) af dus die kunnen hem helemaal uittesten. We kijken er naar uit. Misschien kan ik ze zo gek krijgen dat ze ook nog naar Kaapstad willen voor een weekje. Haha dan kom ik daar tenminste ook weer eens. En volgens mij lusten ze ook wel een glaasje!!
Dag lieve allemaal

  • 11 Maart 2009 - 11:19

    Janet:

    Wauw, wat ziet jullie tuin met zwembad er aantrekkelijk uit!
    Wie weet!!!!!

  • 11 Maart 2009 - 13:10

    Mormel:

    Zoooooooooo wat een FOTO'S!!!!!! Nieeet normaal.. Zwaaar JALOERS!!! Wat me wel een beetje tegenvalt is dat je wanda niet op de foto hebt gezet hahaha!! Ik snap je gedachte wel helemaaall.. ik zou t zelfde hebben!!
    Ik neem aan dat dat julie huis is op de foto .. Ik ben zooo nieuwsgierig!! Ruud en ik hebben het hier leuk hoor en genieten natuurlijk ook maar op een of andere manier hebben we het hier heeeel veel over Zuid-Afrika.. dus ik hoop dat KLM blijft zakken met die prijzen.. Plakken we er nog een machtige vakantie achteraan :)! haha.. (won ik maar de loterij, dan was alles zoveel makkelijker ;))
    Op dit moment is het al een hele week KEIHARD aan het regenen met heel veel overstromingen, ongelukken, huizen onder water etc! Terwijl het de korte droge tijd hoort te zijn... dus Climate change is HERE!!!

    Nou heel veel succes met de verbouwingen etc.. Ik hoop ook voor je dat je lekker een weekie naar Kaapstad gaat!! en we typen wel weer naar elkaar! ;)..

    Dikke kussen vanuit Paramaribo!!!

  • 11 Maart 2009 - 16:15

    Henny Duijzing:

    Hallo Elly en Jac.
    Wat hebben jullie een mooi zwembad.
    Groetjes van
    Chris en Henny.

  • 11 Maart 2009 - 16:20

    Dick En Els:

    Hoi Jack en Elly,van ons mag je kaapstad gaan regelen,liefst in de derde week,kunnen we de laatste week nog wat nagenieten met een drankje mmmmmm!!!!

  • 15 Maart 2009 - 19:32

    Z!N-in-Zevenbergen:

    Jack & Elly,

    PAS OP je gaat het nog drukker krijgen!

    Het blad Z!N-in-Zevenbergen is nog niet uit of aan de hand van de 'sneak previeuw' krijgen we al reacties op je stuk. Onder het stuk + op de website staat de url van deze website... kan je zelf alle 20.000 reacties in ontvangst nemen ;-)

    Maar euh...geen muiterij en stiekum een Z!N-in-Africa beginnen hé?

    Heel veel succes en plezier met alle reacties, Ronald Schoone
    www.schoonewoonwensen.nl


  • 24 Maart 2009 - 17:25

    Conny:

    hoi jac en elly
    jullie verhaal weer gelezen
    en geen gebrek aan bezoek
    een prachtige plaas en een fijn zwembad mooie foto,s ik geniet ervan al is het maar op afstand gr. conny

  • 17 Mei 2009 - 16:51

    Bieneke Baas:

    Hallo mensen,
    Kunnen jullie mij jullie emailadres mailen, ik wil graag een paar vrienden van ons, als het mogelijk is, jullie huis op Silonque voor een drietal nachten laten huren, maar ik weet niet of dat mogelijk is. Misschien hebben jullie het wel verkocht. Groeten van
    Bieneke Baas (wij hebben van jullie huis gebruik gemaakt in maart van dit jaar.)email: bieneke1@planet.nl

  • 16 Mei 2016 - 21:13

    Joke Moret:

    Hoi Elly en Jack,
    Dat is lang geleden! Via via kwam ik op jullie site. Wat een mooi stekkie hebben jullie daar. Alles goed met jullie en de kids, Gillian en Pris?
    Groetjes Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Jacquelly
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 90640

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn verblijf in Zuid Afrika

Landen bezocht: