GUESTHOUSE UMOJA IS EEN FEIT!!!! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacquelly Smit - WaarBenJij.nu GUESTHOUSE UMOJA IS EEN FEIT!!!! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jacquelly Smit - WaarBenJij.nu

GUESTHOUSE UMOJA IS EEN FEIT!!!!

Door: jacquelly

Blijf op de hoogte en volg Jacquelly

20 Mei 2009 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Eindelijk is het zover. Phalaborwa heeft er een guesthouse bij. Het heet Guesthouse UMOJA en we hebben er hard aan gewerkt om eindelijk van start te gaan. Dick en Els Luijkx (Schoonpa en ma van Pris) hebben het ingewijd en ze vonden het erg mooi geworden. De afgelopen weken zijn best heftig geweest want de website moest af en aangezien ik zelf alle teksten wilde schrijven en herschrijven en herschrijven en herschrijven (haha) en foto’s wilde maken voor de site moest ik nogal wat uurtjes achter de laptop spenderen. Is alles bij elkaar toch een klusje geweest, ondanks dat Folkert, van www.young-dogs.nl het echte werk heeft gedaan. Hij heeft een prachtige website gemaakt waar ik supertrots op ben. En natuurlijk reken ik op jullie allemaal. Stuur hem door en zegt het voort zou ik zeggen.
www.guesthouse-umoja.com
Ben benieuwd wat jullie van de website vinden. En nou maar duimen dat er ook nog anderen zijn die hem weten te vinden. En ook nog boeken natuurlijk.
En tussen al dat gedoe van de website hadden we dus ook visite. Die moesten ook nog een beetje aandacht. Els en Dick kwamen naar ZA omdat ze dat bij wijze van spreken opgedrongen was. Dick jr. en Pris wilden zo graag dat ze ook zouden weten waar haar ouders wonen. En dat kan maar op 1 manier en dat is gewoon gaan kijken. Maar dat was toch simpeler gezegd dan gedaan want ze vonden ZA nou niet bepaald het land waar je op vakantie gaat. Veel te gevaarlijk dachten ze. Ze konden zich er totaal geen voorstelling van maken. Die hadden dus duidelijk een verkeerd beeld van ZA. Lezen, net als zo velen, alleen de negatieve dingen en hadden geen idee hoe mooi en geweldig land dit eigenlijk is voor vakantie. Ze kwamen dus behoorlijk bevooroordeeld aan. Maar gaandeweg ontdekten ze toch ook de mooie dingen. We hebben ze overal naartoe gezeuld en volgens mij zijn ze aan vakantie toe als ze thuis zijn. En weten jullie het nog? In mijn vorige brief was ik stik jaloers op Jac. en Gill die heerlijk in Kaapstad van allemaal lekkere dineetje en wijnen hebben gesmuld. Dat wilde ik ook dus ik deed een oproep aan Dick en Els om ook met ons naar Kaapstad te gaan. En jahoor! Dat wilden ze ook wel. Wat had ik me verheugd op de reis en al dat lekkers. En wat een pech!! Ik werd ziek. De tweede dag al ging het fout. Alles wat ik er vanboven instopte kwam er vanonder linéa recta weer uit. BALEN!!!!! IK KON NIET MEER ETEN EN DRINKEN!!!! En daar ging ik speciaal voor naar Kaapstad. Dokter toe, veel pillen, kuurtje zus en kuurtje zo en vooral in de buurt van een wc blijven. Natuurlijk drukte dat een stempel op mijn reisgenoten maar ik heb toch geprobeerd om zo nu en dan mee te gaan naar het restaurant om een paar slablaadjes naar binnen te werken. En wat is het toch een opgave om aan tafel te zitten met 3 mensen die heerlijk zitten te genieten van eten en drinken. “zullen we nog een glaasje nemen?” oh ik kon die tekst niet meer horen. Maar ik was een grote meid. Ik nam nog maar een slokje water. Dit was de enige manier om niet alles voor de anderen ook in de soep, of liever, de shit te laten lopen. We hadden een huizenruil met iemand uit Houtbay. Dat ligt tegen Kaapstad aan. Geinig huis dicht bij de haven en het strand. Daar lag het niet aan. Dick en Els hebben denk ik toch genoten van Kaapstad en alles wat het te bieden heeft. En er was toch nog een voordeeltje. Ik ben kilo’s afgevallen. Zomaar.
Nog 2 weken en dan komen Pris, Dick en Maud. We kijken er naar uit. De zwembadspullen staan al klaar voor Maud. En aangezien het water behoorlijk koud is heeft Jac. een plannetje. Hij gaat het ondiepe gedeelte helemaal afzetten en er dan warm water bijgooien hahaha. Hoe gek kun je zijn voor je kleinkind.

Dag lieve allemaal
Jacquelly

  • 20 Mei 2009 - 21:36

    Henny :

    wat heb je een prachtig huis je heb er wel wat van gemaakt zeg petje af hoor leuk dat pris komt en lekker met Maud.
    Ga heel heel erg genieten on voor al veel knuffelen

  • 20 Mei 2009 - 22:23

    Kitty:

    Zo, dat hebben jullie toch weer vlot en vakkundig gedaan. Heb op de site gekeken en het ziet er geweldig uit. Als ik mensen uit mijn omgeving hoor die jullie kant opgaan,dan zeg ik het voort......
    En dan ook nog op korte termijn Maud die voor het eerst op audientie komt. Jullie zullen je aandacht dan ernstig moeten verdelen.
    Ik wens jullie veel plezier met de familie, maar bovenal wens ik jullie veel gasten toe. Groetjes Kitty

  • 21 Mei 2009 - 08:11

    Truus Goverde:

    Ons mama zal weer blij zijn met dit bericht. Ze vraagt al een paar weken of er nog niks is van Jac en Elly.
    Kunnen we haar vandaag blij maken.
    Groetjes uit Roosendaal

  • 21 Mei 2009 - 16:40

    Cock Leijs:

    zoeken jullie nog een goede bakker voor iedere morgen lekkere verse broodjes voor de gasten? ik ken in er een in StMaartensdijk misschien kan ik een goed woordje voor jullie doen.
    leuk weer een droom die in vervulling is gegaan.
    Hopelijk wordt het een succes. groeten en veel plezier.Cock Patricia Casper en Floor Leijs

  • 21 Mei 2009 - 17:32

    Marianne:

    Gefeliciteerd met jullie guesthouse, eens in de toekomst hoop ik (wij jullie domein nog eens te mogen bezichtgen, het ziet er allemaal heel aantrekkelijk uit. Jammer dat je ziek werd El, maar..... dat heb je niet in de hand.

    Liefs Marianne en Wim

  • 22 Mei 2009 - 08:36

    Chris:

    Jac & Elly
    Heel veel sucses gewenst met jullie guesthouse,het ziet er geweldig uit. We krijgen er steeds meer zin in om persoonlijk te komen kijken. Groetjes

  • 22 Mei 2009 - 11:47

    Ruudje:

    Schitterend!!!!! helden!!!! echt goed bezig!!!! mis jullie enorm, dikke kus ruud

  • 23 Mei 2009 - 07:23

    Chris En Henny:

    Wat ziet alles er mooi uit, succes gewenst!
    En veel plezier met Maud.

  • 23 Mei 2009 - 13:34

    Casper:

    Leuk stukje weer, pas alleen even de foto Kaap de Goede Hoop aan.
    Kapa Agulhas is het zuidelijkste punt je :)

    Mooie website voor Umoja

  • 25 Mei 2009 - 17:09

    Meral:

    Ik verwachtte een standaard site zoals alle sites er in het begin uit zien maar wat een professionele sitee!! Staan jullie boven aan in google? Ik ga jullie zeker aanbevelen en misschien beveel ik eerst ruudje aan om mij met kerst naar jullie te brengen hahaha!! AAAHH ik wil daar weer naar tooeee!!
    En oja, is het mogelijk dat ik even het mailadres krijg van Erik .. vanwege curacao! misschien leuk om sowieso met hem af te spreken en misschien weet hij nog een goedkope mogelijkheid om in Curacao te kunnen verblijven!! Ik hoor van jullie!! En genieten he!! Maar daar hoef ik niet bang voor te zijn volgens mij!! ..

    Lieve kusjes

    PS: geef David van Sefapane een dikke knuffel van me!! Hij had een briefje voor me geschreven .. suuuper lief! haha..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Jacquelly
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 914
Totaal aantal bezoekers 90636

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn verblijf in Zuid Afrika

Landen bezocht: